Saturday 12 September 2015

Makanan Untuk Rambut???

Pernahkah anda teringin memiliki rambut yang ikal mayang?

Tahukah anda rambut pun perlukan pemakanan yang seimbang?? Pelikkan.. Itula hakikatnya.. Pemakanan baik adalah perlu bagi menjamin rambut sihat dan menarik.

Rambut adalah mahkota wanita.. katanya.. Kalau nak rambut yang ikal mayang dan bersinarxx..

  • untuk mendapatkan rambut sihat & cantik, ingatkan perkataan PROTIN. Rambut kita sebenarnya terdiri daripada sekurangxxnya 97% PROTIN, iaitu dengan mengandungi 19 daripada 22 asid amino yang memebentukkan PROTIN.


  • Setiap utas daripada 120,000 rambut kita tumbuh dari folikel yang mengandungi akar rambut. Folikel ini menerima nutrien yang kita perolehi serta membekalkan selxx baru yang membentuk batang rambut. Lecithin mengandungi beberapa asid lemak yang perlu bagi membolehkan pergerakan batang rambut menerusi folikel secara lancar & tanpa kecederaan. lecithin juga mengandungi 2 jenis Vitamin B, kolin & inositol.. kesemuanya begitu penting bagi pertumbuhan rambut yang sihat.




  • B Complex kadangkala dikenali sebagai "vitamin kecantikan" adalah amat berguna bagi rambut hingga pusatxx jagaan rambut terkemuka mensyaratkan penambahannya di samping PROTIN sebagai program permulaan yang asas. B Complex membantu pembentukan batang rambut yang sihat; melicinkan pertumbuhan rambut pada kadar yang rata; menguatkan batang rambut supaya rambut menjadi kuat dan membantu mengekalkan warna rambut terutama mencegah rambut beruban.



  • Vitamin A bertindak bersama B Complex untuk mengekalkan rambut tebal & berkilat.


  • Zinc ialah sejenis mineral yang terlibat pada bahagianxx yang mengalami pertumbuhan sel yang pesat. Zinc bole menguatkan batang rambut dengan menjadikannya lebih tebal, menghasilakn rambut penuh dan kaya.






Salam Sayang
Zalmin Zakaria


#kelabbloggerjutawan
#korangtautak
#kttshaklee
#kembalifitrah
#rejuvenationshaklee

No comments:

Post a Comment