Wednesday, 30 September 2015

Kami Percaya dengan ketulenan

Mungkin selama ini anda amat Percaya dengan Jenama Supplements yang anda consume. Tak salah. Cuma apa kata kita Cuba sesuatu yang baru. Mungkin is sesuai ngan anda.


Monday, 28 September 2015

Apakah KANSER?

Apakah KANSER??

Kanser sebenarnya merupakan sekumpulan 210 penyakit yang kita kenali secara kolektif sebagai "kanser". Terdapat tiga jenis asas:

1. Karsinoma - ini lazimnya berlaku dalam tisu-tisu yang membahagi dengan cepat, seperti sel-sel yang meliputi dan mengalasi badan kita, termasuk kulit, kolon, buah dada, hepar dan saluran-saluran pernafasan. Ini merupakan bentuk kanser yang paling biasa dijumpai. Mujurlah pemakanan mempunyai kesan terbesar terhadap kanser jenis ini.

2. Sarkoma - Kanser jenis ini umumnya berlaku dalam tisu-tisu yang membahagi dengan lebih perlahan, seperti otot-otot dan tisu-tisu saraf.

3. Leukemia - Ini merupakan kanser pada tisu-tisu yang membentuk sel-sel darah ataupun pada sel-sel itu sendiri.

Sel-sel kanser bukan seperti sel yang normal. Ia membahagi secara liar, dan membiakkan sel-sel yang tidak normal, disamping menyerang dan memusnahkan tisu-tisu normal.

Sunday, 27 September 2015

Kulit yang bagaimanakah sering mengalami masalah jeragat?

Jeragat merupakan antara masalah kulit wajah yang sering melanda wanita.

Puncaxx terjadinya Jeragat:

  • Kulit kekurangan nutrien.
  • Pengambilan pil perancang
  • Faktor keturunan @ genetik
  • Sentiasa terdedah kepada chaya matahari semasa muda belasan tahun, contoh masa bersukan.
  • Pemakaian produk kecantikan yang mengandungi bahan kimia yang tidak diluluskan. Akibat kulit mengelupas hingga terbit darah. Ini amat perit.

Anda berumur 40an? Jenis makanan apakah yang sesuai untuk orang yang berusia 40an?

Jenis makanan apakah yang sesuai untuk orang yang berusia 40an? Tentu sekali makanan yang bergizi & dapat meningkatkan daya tahan tubuh. Orang yang memasuki usia ini harus benarxx menjaga keadaan tubuhnya kerana pada usia inilah pelbagai penyakit mulai menyerang kita.

Saturday, 26 September 2015

Kelas smartphone & IG

Sejak join Shaklee under group Jutawan ni, memang banyak kelas yang saya join. Ada yang free & ada yang kena bayar.

Bayar pun tak ada mahal mana.. setakat untuk cover training room expenses jer.. Cikgunya.. upline Shaklee. Dia orang ni pegi kelas yang mahalxx & balik ajar kita orang downline.. Bestkan..



Hari Raya Aidil Adha

Alhamdulillah. Bertemu kita di Hari Raya Aidil Adha tahun ni. Saya tidak dapat menyempurnakan puasa sehari sebelum raya hari tu.



Terasa sayu di hati bila melihat gambarxx Wukuf Di Arafah, Mina, mabit di Mudzalifah.. Teringat semasa saya menunaikan Haji di tahun 2009.



Saya pergi atas jemputan Al Rajhi Saudi bersama 4 lagi staff Malaysia. Saya juga dapat membawa suami, mak & adik lelaki saya bersama. Pengalamannya indah & sukar digambarkan..



Semasa disana, Alhamdulilah segala urusan ibadah kami di permudahkan. Makanan tidak menjadi masalah pun. Cuma bila Balik Malaysia, berat badan naik la jugak!!

Susu adalah cairan bergizi berwarna putih

" Dan sesungguhnya pada binatang ternak itu, kamu beroleh iktibar. Kami beri minum kepada kamu daripada apa yang terbit dari dalam perutnya, yang lahir dari antara hampas makanan dengan darah (iaitu) susu bersih, mudah diminum, lagi sedaap rasanya." (Surah An-Nahl, 66)

Jika anda baca surah An Nahl, ayat 66 yang saya tulis di atas, Allah mengibaratkan susu sebagai 'labanan kholiso'; minuman yang suci bersih. Ia dianggap 'kholiso' kerana, meskipun tempatnya dalam badan haiwan bercampur dengan najis & susu, is tetap mengekalkan kesuciannya. Kita tidak akan terjumpa susu bercampur darah atau susu tercemar dengan kotoran najis.

Begitu jugak dengan susu ibu kita. Tak bercampur dengan darah @ najis. Besarnya nikmat Allah kepada kita.


Seakan-akan Allah menciptakan sebuah mesin kilang susu agung dalam diri setiap hewan ternak yang dengan memakan rumput-rumputan mampu menghasilkan susu putih dan murni kepada manusia. Susu yang dihasilkan menjadi minuman yang lezat karena terdiri dari air dan makanan serta sangat bermanfaat bagi pertumbuhan manusia.

Dari ayat tadi terdapat dua pelajaran yang dapat dipetik:‎

1. Sistem produksi susu di dalam tubuh hewan dan keluarnya di antara darah dan kotoran menunjukkan kekuasaan dan keagungan ilahi dan rahmat-Nya yang tak terhingga kepada manusia. Oleh karenanya, masalah ini seharusnya menjadi pelajaran bagi manusia.
2. Konsekwensi ikhlas adalah seseorang bergerak sedemikain rupa di tengah masyarakat dan melewati faktor-faktor baik dan buruk yang ada dalam lingkungan, namun tidak terpengaruh oleh lingkungan.


Thursday, 24 September 2015

CEMBURU???

Bila Tengok topic saya tu mesti ramai tertanyaxx.. CEMBURU??? Ha ha ha.. Jangan terkezut.
Manusia memang dilahirkan dengan perasaan CEMBURU. Kalau tak macam mana kita nak maju.
Tapi kdgxx Kalau terlebih Cemburu Akan membinasakan kita.

Saya nak cite pasal Cemburu yang baikxx belaka.

Wednesday, 23 September 2015

MALAM-tidur, SIANG-bangun

MALAM-tidur, SIANG-bangun
Malam tadi kita dah puas tidur.. btul tak.. ni matahari dah terbit, ayuh bangun berusaha... Allah tak suruh kita tidur 24jam.. Allah jadikan malam untuk kita tidur dan siang untuk bangun keluar cari rezeki
"Dan Dia lah Tuhan yang menjadikan malam untuk kamu sebagai pakaian, dan menjadikan tidur untuk berhenti rehat, serta menjadikan siang untuk BANGUN MENCARI rezeki.((Al-Furqaan 25:47)

Tuesday, 22 September 2015

Perniagaan MLM

Ingat tak masa kita mulaxx belajar puasa dulu? Rasa payah & sengsara sebab kita tak biasa kan!!

Tapi bila kita berpuasa setiap tahun, kita dah rasa biasa. Tengok orang makan depan kita pun tak rasa terliur.

Sama macam bisnes & kerja kita seharian. Setiap keja & bisnes bila kita buat dengan nawaitu yang betul, in shaa Allah, kerja tu Akan jadi senang.

Gamma-Linolenic-Acid



Ha.. Pelikkan Nama tu. singkatannya GLA.

Kebanyakan GLA yang Ada kat pasaran tu dihasilkan Dari Evening Primrose Oil ( EPO). Tapi Shaklee GLA di extract Dari BORAGE yang mengandungi lebih Dari 2 Kali Ganda GLA Dalam EPO. Borage juga adalah 3 Kali Dari segi bioavailability & 3 Kali lebih berkesan Dari EPO. Shaklee extract GLA Dari borage yang ditanam secara organik di Kawasan SASKATCHEWAN.

Monday, 21 September 2015

Ramuan Dalam Shaklee Collagen

Collagen Shaklee ni merupakan supplemen collagen yang terunggul, mengandungi 4,000mg Collagen RSS ( sisik ikan merah ),proprietary, sejenis collagen tulin & bermutu tinggi.

Collagen Shaklee sangat rendah Dalam berat molecular & amat mudah untuk diserapkan oleh tubuh badan manusia.

Shaklee Collagen

Bila jadi SID Shaklee ni tanggung jawab saya bukan hanya menjual tapi jugak mengkaji isi kandungan produdk.

Badan kita memang ada Collagen tapi kandungan Collagen tu akan berkurangan seiring ngan peningkatan usia kita. Antara kesan yang kita bole nampak:
  • Kulit berkedut
  • Mata sembap; ada lingkaran hitam; penglihatan kabur
  • Penyakit gigi
  • Payudara hilang keanjalan
  • Organ Dalaman kurang berfungsi
  • Kuku mudah pecah & kurang bersinar
  • Sakit sendi
  • Kulit otot kendur & hilang keanjalan
  • Tulang kurang kalsium & risiko osteoporosis
  • Pori jadi besar; jeragat hitam & bintikxx
  • Rambut jadi kering & bercabang



Sunday, 20 September 2015

Apa itu berniaga sebenarnya?

Selama saya dah hidup 49 tahun ni, saya dah kerja makan gaji selama kurang lebih 24 tahun. Penat tak? Memang penat tapi masa tu memang bersemangat nak makan gaji.

Yang tak tahannya bila nak achieve target, nak puaskan hati manusia sampai kadangxx terlupa nak puaskan hati PENCIPTA.

Saya berehat dari dari dunia pekerjaan dalam 4 tahun. Masa tu saya mengandungkan anak yang ke 5. Bapa mertua baru meninggal & mak mertua keseorangan kat Tampin, Negeri Sembilan.

Hebat rasanya masa tu sebab saya dapat menyusukan anak selama 3 1/2 tahun. Walaupun rasa macam terasing dari dunia luar tapi kepuasan diri ada.


Lebah membuat sarangnya di atas bukit, di pohon kayu dan pada atap rumah

Lebah merupakan sekelompok besar serangga yang dikenal karena hidupnya berkelompok meskipun sebenarnya tidak semua lebah bersifat demikian. Semua lebah masuk dalam suku atau familia Apidae (ordo Hymenoptera: serangga bersayap selaput). Di dunia terdapat kira-kira 20.000 spesies lebah dan dapat ditemukan di setiap benua, kecuali Antartika.

Saturday, 19 September 2015

Darah manusia adalah cecair tisu

Darah adalah tisu perantara yang terdapat dalam semua haiwan tinggi yang berfungsi sebagai sistem pengangkutan dalam badan untuk mengangkut gas, nutrien dan hormon. 

Darah juga terlibat dalam sistem imunisasi menentang penyakit. Terma perubatan berkait dengan darah bermula dengan hemo- atau hemato- dari perkataan bahasa Greek untuk darah.

Protein sangat penting untuk setiap fungsi badan

Protein penting untuk pembentukan banyak organ & tisu Dalam badan & juga komponen utama kepada hormon manusia. Meransang fungsi psikologi.

Kekurangan protein bole menyebabkan sistem imun kita lemah, masalah terlebih air Dalam badan, kehilangan pepejalan otot.. Otot jd gelebeh, bantut pertumbuhan, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah & hormon!!!


Protein adalah bahan yang paling banyak dalam badan kita. 

Protein sangat penting untuk setiap fungsi badan. Setiap sel dalam badan kita mengandungi protein, dari kulit, otot, rambut, kuku, tisu-tisu penghubung ke organ-organ penting seperti jantung, hati dan otak.

Friday, 18 September 2015

Protein soya membantu mengurangkan kolesterol

Shaklee ESP :

  1. Menyediakan tenaga berkekalan & membantu menahan rasa lapar sebab bekalan sumber tenaga yang konsisten.
  2. Protein soya membantu mengurangkan kolesterol.
  3. Ada 5 Vitamin B penting!!! separuh dari kalsium harian & soya isoflavanes. Ada kajian menunjukkan yang soya dapat membantu dalam mengawal kestabilan hormon semasa tempoh putus haid.
  4. Protein soya bukan-GMO ini dihasilkan dibawah satu program yang dipanggil Identity Preservation Program (IPP), dimana kacang soya dipantau & dijaga dengan teliti dari proses menanam hinggalah saat pemprosesannya



Antara khasiat Shaklee ESP:
  • Awet muda
  • membekal tenaga
  • baik untuk hormon
  • meransang pembentukan semula kulit & otot
  • mempercepatkan penyembuhan luka & mengurangkan kesan parut
  • membaiki masalah rambut daripada beruban
  • membuna otot, kuku, rambut, darah kulit
  • mencegah insomnia
  • membaiki pigmentasi
  • membaiki memori
  • baik untuk prostat
  • mencegah migrain
  • membantu merendahkan paaras kolesterol, mencegah risiko osteoporosis & sakit jantung




Thursday, 17 September 2015

Apa itu arthritis?

Apa itu arthritis?

Arthritis adalah penyakit bersifat kronik dan terjadi seumur hidup dan biasanya menyerang pria dan wanita yang berusia di atas 55 tahun. Pesakit dengan arthritis menderita pembengkakan dan kekakuan pada sendi sehingga menyebabkan gerakan tubuh menjadi sulit dan menyakitkan.

Wednesday, 16 September 2015

Semut - serangga sosial

Semut

Semut ialah serangga sosial dalam famili Formicidae, dan bersama dengan penyengat dan lebah yang berkaitan, mereka tergolong dalam kumpulan Hymenoptera. Semut berevolusi daripada keturunan seakan penyengat dalam zaman pertengahan Usia Kapur antara 110 dengan 130 juta tahun lalu dan mempelbagai selepas muncul pokok bunga. Kini, terdapat lebih 12,500 spesies diklasifikasikan dengan jumlah anggaran lebih kurang 22,000 spesies.Mereka mudah dikenalpasti dengan antena yang menyigung dan struktur seperti nod yang tersendiri yang membentuk suatu pinggang langsing.


Semut membentuk koloni yang bersaiz daripada beberapa puluh individu pemangsa tinggal di rongga alamiah kecil ke koloni besar berorganisasi yang menghuni satu kawasan besar dan terdiri daripada jutaan individu. Koloni-koloni besar ini sebahagian besar ahlinya merupakan semut betina tanpa sayap mandul yang membentuk kasta "pekerja", "askar", atau kumpulan khusus lain. Koloni ini juga mempunyai semut jantan subur yang dipanggil "dron" dan satu atau lebih semut betina sebur yang dipanggil "ratu". Koloni-koloni ini kadangkala digambarkan sebagai satu superorganisma kerana semut-semutnya kelihat seperti berfungsi sebagai satu entiti bersatu, bekerja bersama-sama menyokong koloni.


Nabi Sulaiman adalah seorang nabi dan rasul Allah yang diberikan mukjizat oleh Allah yaitu ia dapat mengerti bahasa binatang. Nabi Sulaiman A.S merupakan anak dari Nabi Daud A.S, dalam Alquran namanya disebutkan sebanyak 27 kali.

Ia diangkat menjadi raja di kerajaan bani Israil setelah ayahnya wafat, tak hanya menjadi raja bani Israil, Allah memberikannya kemampuan untuk menjadi raja untuk bangsa jin dan binatang. Oleh karena itu, Nabi Sulaiman bisa mengerti berbagai macam bahasa binatang termasuk semut.


Dalam sebuah kisah di dalam Alquran, dikisahkan bahwa pada saat itu Nabi Sulaiman dan bala tentaranya sedang melintasi sebuah jalan yang di jalan itu terdapat gerombolan semut. Dalam ayat tersebut Allah menyebutkan bahwa semut-semut tersebut dapat berbicara satu sama lain.

"Hingga apabila mereka sampai di lembah semut berkatalah seekor semut: Hai semut-semut, masuklah ke dalam sarang-sarangmu, agar kamu tidak diinjak oleh Sulaiman dan tentaranya, sedangkan mereka tidak menyadari";" [QS. An-Naml ayat 18]


Sebagai umat Islam, kita percaya bahwa apa yang tertera di dalam Alquran tidak ada yang sia-sia. Namun, bagi orang-orang yang tidak mempercayai Alquran, pastilah ayat diatas hanya dianggap sebagai bualan belaka.

Namun, fakta kebenaran Alquran kembali terungkap melalui sebuah penelitian ilmiah. Science Magazine yang terbit pada 6 Februari 2009 menuliskan sebuah hasil penelitian ilmiah terbaru yang menyatakan semut dapat berbicara.

Dalam penemuan tersebut mengungkapkan bahwa kemajuan teknologi audio yang canggih telah memungkinkan para ilmuwan untuk meneliti dan menemukan kesimpulan bahwa semut-semut secara rutin berbicara antara satu dengan yang lainnya.

Semut Sebagian besar memiliki semacam papan alami dan plectrum yang terdapat dalam perut mereka yang dapat mengeluarkan suara sebagai media untuk berkomunikasi dengan sesamanya.


Dalam surat An-Naml ayat 18 di atas, kira-kira seperti inilah percakapan para semut tersebut:

1. "Hai para semut": dalam tahap ini, Hexanal di keluarkan, memasuki fasa alerting dimana semut tersebut meminta perhatian semut yang lain.

2. "kembalilah ke sarangmu" : dalam tahap ini, Hexanal lebih intense dikeluarkan, menyebabkan apa yang dikatakan oleh John L. Capinera di atas, semut-semut berlari dengan cepat dan acak, serta mengubah arah.

3. "agar kamu tidak diinjak oleh Sulaiman dan tentaranya" : dalam tahap ini, Hexanol di keluarkan, mengakibatkan fasa attraction dan stopping dimulai, di mana perhatian para semut di arahkan kepada source atau sumber bahaya, dalam hal ini adalah Sulaiman dan tentaranya.

4. "sedangkan mereka tidak menyadari" : dalam tahap ini, semut-semut itu di perintahkan untuk holding, bukan bitting. Undercanone dan Butyloctenal dalam kadar tertentu bersama-sama menentukan jenis pertahanan apa yang harus mereka buat untuk mempertahankan diri dan sarang mereka. Dalam hal ini yang diperintahkan adalah "hold" atau tunggu. "Jangan serang, karena mereka tidak menyadari. Mereka tidak sengaja akan menginjak kita dan menyerang kita".

Inilah keajaiban Alquran yang telah dibuktikan oleh penelitian ilmiah, semoga dengan demikian kita bisa menjadi lebih yakin akan kebenaran Alquran.

Salam Sayang,
Zalmin Zakaria


#kelabbloggerjutawan
#korangtautak
#kttshaklee
#kembalifitrah
#rejuvenationshaklee








Tuesday, 15 September 2015

Asal dan sejarah awal Rom

Asal ROM

Asal dan sejarah awal Rom tidak dapat dipastikan. Sedangkan terdapat keterangan-keterangan yang khusus tentang asal dan sejarah Rom, pemerian-pemerian itu cenderung bersifat mitologi, dan tidak dapat merupakan sejarah objektif ketika diperlakukan dengan analisis moden.


Keistimewaan Gua Niah

Keistimewaan Gua Niah

Gua Niah merupakan sebuah gua yang terbesar di Malaysia dan penuh dengan sejarah. 

Ia juga merupakan antara gua batu kapur yang terbesar di dunia. 

Terletak kira-kira 90 kilometer atau 1 1/2 jam dari Miri, Sarawak, gua ini menunjukkan bukti kehidupan awal manusia di daerah ini.

Gua Niah juga merupakan salah satu gua tertua di dunia dan telah diwartakan sebagai tapak bersejarah di bawah kuasa Muzium Sarawak. 




Monday, 14 September 2015

20 Interesting and Useful Water Facts

20 Interesting and Useful Water Facts
  • Roughly 70 percent of an adult’s body is made up of water.
  • At birth, water accounts for approximately 80 percent of an infant’s body weight.
  • A healthy person can drink about three gallons (48 cups) of water per day.
  • Drinking too much water too quickly can lead to water intoxication. Water intoxication occurs when water dilutes the sodium level in the bloodstream and causes an imbalance of water in the brain.
  • Water intoxication is most likely to occur during periods of intense athletic performance.
  • While the daily recommended amount of water is eight cups per day, not all of this water must be consumed in the liquid form. Nearly every food or drink item provides some water to the body.
  • Soft drinks, coffee, and tea, while made up almost entirely of water, also contain caffeine. Caffeine can act as a mild diuretic, preventing water from traveling to necessary locations in the body.
  • Pure water (solely hydrogen and oxygen atoms) has a neutral pH of 7, which is neither acidic nor basic.
  • Water dissolves more substances than any other liquid. Wherever it travels, water carries chemicals, minerals, and nutrients with it.
  • Somewhere between 70 and 75 percent of the earth’s surface is covered with water.
  • Much more fresh water is stored under the ground in aquifers than on the earth’s surface.
  • The earth is a closed system, similar to a terrarium, meaning that it rarely loses or gains extra matter. The same water that existed on the earth millions of years ago is still present today.
  • The total amount of water on the earth is about 326 million cubic miles of water.
  • Of all the water on the earth, humans can used only about three tenths of a percent of this water. Such usable water is found in groundwater aquifers, rivers, and freshwater lakes.
  • The United States uses about 346,000 million gallons of fresh water every day.
  • The United States uses nearly 80 percent of its water for irrigation and thermoelectric power.
  • The average person in the United States uses anywhere from 80-100 gallons of water per day. Flushing the toilet actually takes up the largest amount of this water.
  • Approximately 85 percent of U.S. residents receive their water from public water facilities. The remaining 15 percent supply their own water from private wells or other sources.
  • By the time a person feels thirsty, his or her body has lost over 1 percent of its total water amount.
  • The weight a person loses directly after intense physical activity is weight from water, not fat.



allaboutwater.org

Salam Sayang,
Zalmin Zakaria

#kelabbloggerjutawan
#korangtautak
#kttshaklee
#kembalifitrah
#rejuvenationshaklee


Hargailah kurniaan Allah Yang Maha Esa..- MATA

Anda mempunyai masalah MATA? Kabur, selalu sakit mata, rabun jauh/dekat, silau???

Hargailah kurniaan Allah Yang Maha Esa..




Vitamin A yang dipanggil Carotomax. Secara umumnya Carotomax bole membantu kesihatan retina mata, kesihatan tulang, kesihatan tisu kulit, pembetukan sel darah putih & sel darah merah, pembentukan membran mucus & mengekalkan sistem imunisasi badan yang sihat.




Salam Sayang,
Zalmin Zakaria

#kelabbloggerjutawan
#korangtautak
#kttshaklee
#kembalifitrah
#rejuvenationshaklee


Sunday, 13 September 2015

Pokok Boswellia

Pokok Boswellia ???

Jenuh dok google pasal pokok ni.. tapi jumpa dalam bahasa inggeris..

"Boswellia Is A Genus Of Trees In Sapindales Order, Known For Their Fragrant Resin Which Has Many Pharmacological Uses Particularly As Anti-inflammatories. The Biblical Incense Frankincense Was Probably An Extract From The Resin Of The Tree, Boswellia Sacra. Boswellia Has Long Been Used In Ayurvedic Medicine, The Boswellic Acids That Are A Component Of The Resin It Produces Have Shown Some Promise As A Treatment For Asthma And Various Inflammatory Conditions ."

Sembilan Manfaat Hebat Dari Senaman Untuk Wanita

Perkataan SENAMAN sudah cukup menggerunkan..


Banyak buku senaman menunjukkan orangxx yang mempunyai badan langsing serta potongan badan yang menarik sedang melakukan pergerakan yang segan dilakukan oleh mereka yang berbadan GEMUK.


Senaman merupakan salah satu daripada tiga petua menghilangkan berat badan serta kekal menjauhinya. Mari kita teliti 9 manfaat senaman ...

Saturday, 12 September 2015

Rahsia Profil Minuman Menghilangkan Berat Badan

Hari ni saya nak share tentang profil yang anda harus perhatikan dalam sesuatu minuman menghilangkan berat badan..

  1. Minuman berkenaan harus merupakan gantian sarapan sepenuh apabila dicampurkan seperti yang diarahkan. Ini bermaksud setiap minuman mengandungi 33% bagi semua vitamin perlu, mineral, protin serta mineral surih pada paras yang disyorkan.
  2. Protin dalam setiap minuman harus menepati piawaian kesempurnaan FDA bagi protin.
  3. Setiap hidangan harus membekalkan lebih kurang 4 gm gentian menyamai amaun gentian yang terdapat pada sebiji epal besar.
  4. Minumanxx berkenaan harus tidak mengandungi sebarang pewarna, pemanis atau pengaawet tiruan.
  5. Minuman berkenaan harus merupakan sarapan lengkap dengan di campurkan air @ jus. Banyak minuman seumpaama yang bergantung seumpama yang bergantung kepaada susu untuk melengkapinya. Air adalah sentiasa diperolehi untuk campuran tetapi bukannya susu lembu





Salam Sayang
Zalmin Zakaria

#kelabbloggerjutawan
#korangtautak
#kttshaklee
#kembalifitrah
#rejuvenationshaklee

Makanan Untuk Rambut???

Pernahkah anda teringin memiliki rambut yang ikal mayang?

Tahukah anda rambut pun perlukan pemakanan yang seimbang?? Pelikkan.. Itula hakikatnya.. Pemakanan baik adalah perlu bagi menjamin rambut sihat dan menarik.

Rambut adalah mahkota wanita.. katanya.. Kalau nak rambut yang ikal mayang dan bersinarxx..

  • untuk mendapatkan rambut sihat & cantik, ingatkan perkataan PROTIN. Rambut kita sebenarnya terdiri daripada sekurangxxnya 97% PROTIN, iaitu dengan mengandungi 19 daripada 22 asid amino yang memebentukkan PROTIN.


  • Setiap utas daripada 120,000 rambut kita tumbuh dari folikel yang mengandungi akar rambut. Folikel ini menerima nutrien yang kita perolehi serta membekalkan selxx baru yang membentuk batang rambut. Lecithin mengandungi beberapa asid lemak yang perlu bagi membolehkan pergerakan batang rambut menerusi folikel secara lancar & tanpa kecederaan. lecithin juga mengandungi 2 jenis Vitamin B, kolin & inositol.. kesemuanya begitu penting bagi pertumbuhan rambut yang sihat.




  • B Complex kadangkala dikenali sebagai "vitamin kecantikan" adalah amat berguna bagi rambut hingga pusatxx jagaan rambut terkemuka mensyaratkan penambahannya di samping PROTIN sebagai program permulaan yang asas. B Complex membantu pembentukan batang rambut yang sihat; melicinkan pertumbuhan rambut pada kadar yang rata; menguatkan batang rambut supaya rambut menjadi kuat dan membantu mengekalkan warna rambut terutama mencegah rambut beruban.



  • Vitamin A bertindak bersama B Complex untuk mengekalkan rambut tebal & berkilat.


  • Zinc ialah sejenis mineral yang terlibat pada bahagianxx yang mengalami pertumbuhan sel yang pesat. Zinc bole menguatkan batang rambut dengan menjadikannya lebih tebal, menghasilakn rambut penuh dan kaya.






Salam Sayang
Zalmin Zakaria


#kelabbloggerjutawan
#korangtautak
#kttshaklee
#kembalifitrah
#rejuvenationshaklee

Friday, 11 September 2015

Kecantikan Sejati Menyinar Dari Dalaman Wanita

Wanita yang paling jelita adalah mereka yang pancaran luarannya membayangkan harmoni dalaman.

Berbeza dengan pakaian, kosmetik @ fesyen rambut..kecantikan itu bergantung kepada kesihatan sempurna - fizikal, emosi & spiritual.

Ada setengah wanita konsep kecantikan mereka ialah seperti pramugari fesyen atau seniwati yang muda, cantik..

Wanita - Keperluan Pemakanan Istimewa

Menjadi seorang wanita adalah sangat istimewa..



Dilahirkan sebagai pelengkap seorang lelaki bernama suami..

Kita mempunyai kelainan yang khusus. Kita ada 10 keperluan istimewa wanita....

  1. Baligh
  2. Kitaran haid
  3. Kecantikan
  4. Berdiet
  5. Kehamilan
  6. Penyusuan
  7. Mengawal kelahiran
  8. Sindrom pra-haid
  9. Putus haid
  10. Sesudah Putus haid

Kita memang memerlukan makanan tambahan..

BENARKAH IBU MENYUSU CEPAT KURUS?

Apa Yang Ada Dalam set ni??

BENARKAH IBU MENYUSU CEPAT KURUS? ❣❣

Ramai yang bagi alasan menyusu, tak boleh nak turunkan berat badan, kononya taknak diet sebab menyusu, bayi perlukan nutrien yang cukup. Tapi hakikatnya Ibu menyusu lagi cepat nak kurus. Tahukah anda apabila anda menyusu bayi anda, anda boleh membakar 200-500 kalori setiap hari!! Wah!! Jealous orang yang tak menyusu dengar!

Antara tips untuk ibu menyusu yang nak cepat kurus!

1) Minum air secukupnya – Air yang mencukupi dapat melancarkan sistem badan termasuk mengekalkan metabolisme kita pada kadar yang sepatutnya. Seeloknya hanya minum air setengah jam selepas makan.

2) Makan apabila lapar – ”Makan apabila lapar, berhenti sebelum kenyang” Paling baik sekali adalah makan 6 kali sehari dengan portion yang kecil. Utamakan sarapan pagi. Sarapan pagi perlu diambil dalam masa sejam selepas bangun tidur

3) Makan makanan seimbang – Kajian menunjukkan bahawa ramai orang yang mempunyai berat badan berlebihan tetapi tak cukup zat! Ini kerana, kekurangan protein akan menyebabkan badan tak dapat menghasilkan enzim (enzim terbina dari asid amino) yang mencukupi untuk mencernakan makanan.

Thursday, 10 September 2015

Apa itu RDA??

Pelikkan singkatan tu...RDA..

RDA ialah Recommended Daily Allowance ataupun dalam Bahasa Malaysia jumlah harian yang disyorkan. Iaitu jumlah nutrien yang disarankan untuk setiap individu.

Secara amnya seorang individu lelaki memerlukan 56 gm PROTIN sehari & seorang individu wanita perlukan 44 gm PROTIN sehari.



Ramai Orang Kekurangan Protin

Kenapa begitu ramai orang mengalami kekurangan PROTIN??

Saya baru usai membaca nota yang Dr Bruce Miller tulis tentang "Kenapa kita perlukan makanan tambahan PROTIN"

Menariknya.. kos bukanla satu masalah tetapi KUALITI PROTIN yang kita makan.

Bolekah kita bergantung kepada Pasar Raya tempatan untuk memenuhi keperluan PROTIN kita dengan sempurna?

Shaklee & MLM

Mula-mula kita cuba selami apa itu MLM ( multi-level marketing)- dalam konteks Shaklee

MLM adalah satu jenis jualan langsung.

Multi-Level Marketing (MLM) adalah strategi pemasaran yang mana jurujual(SID) dibayar pampasan tidak hanya untuk jualan mereka, tetapi juga untuk penjualan jurujual (downline) yang lain yang mereka rekrut. Downline ini akan menjadi sebahagian dari sales team upline dan setiap jualan downline akan memeberi impak kepada sales upline.




Selalunya, jurujual (SID) dijangka akan menjual produk terus kepada pengguna melalui rujukan hubungan dan ( word of mouth marketing ). Jurujual MLM bukan sahaja menjual produk syarikat tetapi juga menggalakkan orang lain untuk menyertai syarikat itu sebagai pengedar.




KENAPA PROTEIN PENTING KEPADA TUBUH MANUSIA???

KENAPA PROTEIN PENTING KEPADA TUBUH MANUSIA???

Sebelum tu kita kena tau apa itu PROTIN??

Protin berasal dari perkataan YUNANI "PROTOS" yang bermaksud "PERTAMA MUNCUL".

Hakikatnya PROTIN adalah makanan asas bagi manusia & haiwan. Kita perlukan PROTIN untuk membentuk bahagian terpenting tubuh badan kita & is terdapat di setiap sel kita.

Tulang, kulit, rambut, ototxx & organxx dalam tubuh kita adalah diperbuat dari PROTIN.






Plasma, antibodi, enzim & hormon juga terbentuk dari PROTIN.




Hemoglobin yang mengangkut Oksigen ke selxx kita , sebahagiannya adalah PROTIN.

**** TUBUH BADAN KITA TERDIRI DARIPADA PROTIN****

Wednesday, 9 September 2015

" Sains Pembebasan berterusan secara semulajadi" Vitamin C

" Sains Pembebasan berterusan secara semulajadi" Vitamin C telah direka oleh Shaklee.

Setiap tablet Vitamin C mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya (500mg) dan Pembebasan 1.5 Vitamin C buah tersebut kedalam tubuh kita setiap jam.

Biasa tak cakap sorangxx depan cermin???

Biasa tak cakap sorangxx depan cermin???

Saya biasa cakap sorang depan cermin.. Apa yang saya cakap??

  • Saya kaya & berjaya
  • Saya cantik & muda
  • Suami saya sayang saya
  • Anak-anak sayang saya
  • Semua orang beli produk Shaklee ngan saya
  • Semua orang dengar cakap saya
  • Saya Jutawan.

Tuesday, 8 September 2015

Jenis makanan apakah yang sesuai untuk orang yang berusia 40an?

Jenis makanan apakah yang sesuai untuk orang yang berusia 40an? 

Tentu sekali makanan yang bergizi & dapat meningkatkan daya tahan tubuh. Orang yang memasuki usia ini harus benarxx menjaga keadaan tubuhnya kerana pada usia inilah pelbagai penyakit mulai menyerang kita.

Sihat & Cergas merupakan 2 aset diri yang tidak ternilai

Sihat & Cergas merupakan 2 aset diri yang tidak ternilai. 


Oleh kerana itu makanan berkhasiat tidak pernah kehilangan "peminat". sebagai contoh, ramai antara kita yang sengaja memilih bahan makanan berjenama tertentu disebabkan ayatnya berbunyi " yang diperkaya dengan ....", biar pun ada kalanya terpaksa membayar lebih untuk tambahan nutrien itu..

Antara makanan yang selalu diperkayakan dengan khasiat tambahan ialah SUSU. Kini susu ada yang mengandungi spesifik gizi, sbg contoh susu untuk kanakxx yang ditambah dengan AA & DHA sedangkan untuk senior citizen & wanita ada tambahan kalsium.




Monday, 7 September 2015

RAHSIA SURAH AL-KAUTSAR

RAHSIA SURAH AL-KAUTSAR

BISMILLAHI RAHMANI RAHIM

INNA A'TTOINA KALKAUTSAR
FADSALLILI ROBBIKA WANHAR
INNA SYAANIAKA HUAL AB TAR

Surah ini paling pendek, hanya mengandungi 3 ayat dan diturunkan di makkah dan bermaksud sungai di surga.kolam sungai ini diperbuat daripada batu permata nan indah dan cantik.
Rasanya lebih manis daripada madu, warnanya pula lebih putih daripada susu dan lebih wangi daripada kasturi.
Surah ini disifatkan sebagai surah penghibur hati Nabi Muhammad kerana diturunkan ketika baginda bersedih atas kematian 2 orang yang dikasihi iaitu anak lelakinya Ibrahim dan bapa saudaranya Abu Talib.

Bila kita Tanya soalan NASI pada pesakit diabetes..

Bila kita Tanya soalan NASI??  pada pengidap DIABETES KRONIK, sebahagian besar Akan kata NO NO NO NO. Persoalannya sejauh mana nasi perlu dielakkan??

Nasi merupakan makanan Dalam kumpulan karbohidrat kompleks dan Dalam kumpulan ni Ada beberapa jenis gula ringkas yang disatukan Dalam satu rangkaian. Contoh.. Roti, bihun, mi, pasta..



Resepi Vitamin Booster


Not your typical Joint Pain - Rheumatoid Arthritis

As we grow older or if we noticed our parents, they usually have this joint pain.

That on-and-off joint pain is often dismissed as a sign of aging BUT that may not be so. We seldom unaware that these symptoms can result from a more serious underlying condition - Rheumatoid Arthritis (RA).



RA is an autoimmune disease that affects both men & women, but more often women & older people. RA happens when the membrane linings of the joint are mistakenly targeted by the body's immune system, resulting in joint pain, swelling & rednesss. The sysmptom is symmetrical - i.e. both sides of the body are affected.

In its most severe form, RA patients may have jpint deformity and develop the risk of osteoporosis and heart problems.

Sunday, 6 September 2015

Kepentingan Protein dalam badan kita

Protein penting untuk pembentukan banyak organ & tisu Dalam badan & juga komponen utama kepada hormon manusia. Meransang fungsi psikologi.

Kekurangan protein bole menyebabkan sistem imun kita lemah, masalah terlebih air Dalam badan, kehilangan pepejalan otot.. Otot jd gelebeh, bantut pertumbuhan, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah & hormon!!!

GLA - Gamma-Linolenic Acid

Ha.. Pelikkan Nama tu. singkatannya GLA.

Kebanyakan GLA yang Ada kat pasaran tu dihasilkan Dari Evening Primrose Oil ( EPO). Tapi Shaklee GLA di extract Dari BORAGE yang mengandungi lebih Dari 2 Kali Ganda GLA Dalam EPO. Borage juga adalah 3 Kali Dari segi bioavailability & 3 Kali lebih berkesan Dari EPO. Shaklee extract GLA Dari borage yang ditanam secara organik di Kawasan SASKATCHEWAN.

Saturday, 5 September 2015

Multi vitamin & mineral yang pertama di cipta di dunia

Vita lea Shaklee adalah multi vitamin & mineral yang pertama di cipta di dunia. Dicipta pada tahun 1915 lebih kuarng 90 tahun yang lepas oleh Dr Forrest C. Shaklee Dalam bentuk cecair.

Asalnya dikenali Sebagai " Vitalize Mineral" dan disingkatkan sebutan kepada Vita-min dan perkataan Vitamin yang disebut asalnya Dari Shaklee.

Peningkatan teknologi telah merubah bentuknya Dari cecair kepada bentuk tablet yang sekarang ini dikenali Sebagai Vita Lea.

Gabungan ESP yang meletops

Shaklee ESP ni Ada Dalam banyak combination..

1. Sebagai milkbooster agen - ia meransang pengajian susu; breast cepat penuh; membantu menambah stok ENM; memberi tenaga kepada ibu.

2. Hamil/ Bayi bijak- memberi tenaga kepada ibu; memberi rasa kenyang berpanjangan; DHA & Omega 3 untuk perkembangan Bayi.

Friday, 4 September 2015

Semakin usia kita meningkat, kulit kita pun hilang keanjalan

Semakin usia kita meningkat, kulit kita pun hilang keanjalan. Di samping pengjagaan luaran, kita mesti makan supplements untuk dalaman.

Shaklee ESP ni adalah protein Bukan - GMO

Shaklee ESP ni adalah protein Bukan - GMO yang lengkap dengan semua asid amino perlu. Berbanding ngan protein daripada sumber daging, telur & tenusu,  ESP adalah rendah lemak, bebas lactose & kolesterol.

Healthy Diets as the First-line of Defense

The old adage "YOU ARE WHAT YOU EAT" holds true today. It is important to watch what you eat..

A heart-healthy diet is usually achieved by eating foods that are low in calories, saturated fat, total fat, cholesterol, sodium & high in soluable fiber.

Key recommendations for HEART-HEALTHY DIET :-

  • Eat more fruits, vegetables,grains
  • Choose food taht are low in saturated fat, trans fat & cholesterol.
  • Limit salt intake
  • Keep your body weight healthy by balancing the calories intake from food with regular exercise.
  • Eat more foods high in Omega-3 fatty acids
  • Limit drinks and foods with added sugar
  • Avoid alcohol or drink in moderation.





Heart-healthy diet also leads to Weight Loss..








Thursday, 3 September 2015

Pastikan menu anda tinggi protein

Nak dinner apa malam ni?


Kalau anda nak maintain slim ramping sihat cantik flawless.. pastikan menu anda tinggi protein

Kalau nak lagi mudah.. bancuh protin segelas (protein kualiti tinggi pilihan saya adalah ESP. Korang boleh add on Cinch untuk weight loss atau pilih mealshakes untuk perasa french vanilla yang macam aiskrim tu)


Patut la ramai yang suka consume ESP ni

Patut la ramai yang suka consume ESP ni... kandungannya marvelous..

Antara kandungan Shaklee ESP:

1. Thiamin

  • memberi tenaga
  • menjaga saraf
  • menaikkan mood
  • meningkatkan daya ingatan
  • memberi tidur yang lena
  • meningkatkan tenaga


2. Riboflovin

  • membaiki kulit
  • mengurangkan kekerapan migrain
  • meningkat metabolisme badan
  • menstabilkan tenaga


3. Calcium

  • mengekalkan kesihatan tulang & gigi
  • menurunkan tekanan darah tinggi


4. Vitamin B 6

  •  mengurangkan insomnia
  • mengurangkan simpton PMS
  • mengurangkan masalah morning sickness ( ketika hamil)


5. Niacin

  • menurunkan paras kolesterol
  • mengurangkan kemurungan
  • menyihatkan kulit
  • menjaga sistem penghadaman


6. Iron

  • kekurangan zat besi bole menyebabkan anemia
  • membantu darah & otot menerima oksigen


Apa yang membuat Shaklee berbeza?

Misi Kami

  • Memberikan kehidupan yang lebih sihat 
  • kehidupan yang lebih baik untuk sesiapa pun

Shaklee melakukannya dengan membuat produk semula jadi yang begitu luar biasa. setiap produk yang masuk kedalam setiap botol Shaklee direka untuk meningkatkan kesihatan, berfungsi tanpa krompomi dan mesra alam.

Apabila anda memilih Shaklee.. anda akan tahu 3 perkara BENAR..

  1. Sentiasa Selamat
  2. Sentiasa Berfungsi
  3. Sentiasa Mesra Alam