Saturday 26 September 2015

Hari Raya Aidil Adha

Alhamdulillah. Bertemu kita di Hari Raya Aidil Adha tahun ni. Saya tidak dapat menyempurnakan puasa sehari sebelum raya hari tu.



Terasa sayu di hati bila melihat gambarxx Wukuf Di Arafah, Mina, mabit di Mudzalifah.. Teringat semasa saya menunaikan Haji di tahun 2009.



Saya pergi atas jemputan Al Rajhi Saudi bersama 4 lagi staff Malaysia. Saya juga dapat membawa suami, mak & adik lelaki saya bersama. Pengalamannya indah & sukar digambarkan..



Semasa disana, Alhamdulilah segala urusan ibadah kami di permudahkan. Makanan tidak menjadi masalah pun. Cuma bila Balik Malaysia, berat badan naik la jugak!!

Masa musim perayaan macam ni, kita Akan di jamu macamxx jenis makanan, lauk pauk & kuih muih. Jangan risau, 1/2 jam sebelum MAKAN, telan jer phytocol. Dia Akan menghalang badan kita Dari menyerap kolesterol.




Lepas MAKAN, telan 2 Biji OMEGA GUARD & 3 Biji LECITHIN. In shaa Allah.. Berat badan tak naik.




Lagi bagus Kalau kita bole minum CINCH TEA campur ngan perasan LEMON.. Mmg nyaman..



Apa pun.. Kita hendaklah bersederhana Dalam semua keadaan. Jangan makan berlebihan!!!



Salam sayang
Zalmin Zakaria

No comments:

Post a Comment