Tuesday 22 September 2015

Perniagaan MLM

Ingat tak masa kita mulaxx belajar puasa dulu? Rasa payah & sengsara sebab kita tak biasa kan!!

Tapi bila kita berpuasa setiap tahun, kita dah rasa biasa. Tengok orang makan depan kita pun tak rasa terliur.

Sama macam bisnes & kerja kita seharian. Setiap keja & bisnes bila kita buat dengan nawaitu yang betul, in shaa Allah, kerja tu Akan jadi senang.



Tapi topic saya hari ni ialah BERSEDIA dengan sekurangxxnya 50 TIDAK & misi MENOLONG.

Bila Dalam perniagaan MLM ni kita Kena bersedia dengan perkataan TIDAK. Bila kita bersedia ngan 5-10 TIDAK, kita Akan cepat berundur.

Bila kita letak target kita 50 TIDAK, kita akan jadi Kali dengan perkataan TIDAK. Sebenarnya susah kita nak jumpa 50 penolakan, rintangan, halangan, tentangan & lainxx. Bila kita letak target TIDAK yang tinggi, kita Ada Daya tahan yang kuat.

Tak caya? Cer Cuba. Hantar message kat 100 customer pasal Shaklee & Tengok berapa yang respon pada message kita. Paling kuat 10 orang. Itu pun ramai yang hantar ucapan TQ jer. Jangan rasa down.

Kita juga Kena bersedia ngan 50 YA, mengharapkan kejayaan.

Bila saya bercerita ngan customer pasal produk saya, saya sentiasa bersedia yang customer Akan berkata TIDAK at the same time kemungkinan dia me jawab YA. Dalam pada masa yang sama, semasa perbincangan saya Akan berdoa agar customer cakap YA.

Walau apa pun saya tetap Akan pasti kan bahawa misi saya adalah MENOLONG. Saya sentiasa berfikir APA YANG PERLU SAYA TOLONG?

Saya Kena peka ngan situasi customer saya. Apa masalah kesihatan customer? Bila dah identify saya kan guna elemen 5 lampu ajaib.

Takut; Eksklusif ; Rasabersalah; Tamak ; Cemburu...

Apa jugak bisnes kita, bila kita tolong customer kata kuncinya ialah IKHLAS!!

Bila kita tak IKHLAS, kita Akan peroleh 3 perkara GAGAL, KECEWA, BERDOSA..

No comments:

Post a Comment