Saturday 11 October 2014

Makanan faveret Hubby


Suami saya adalah seorang mualaf. Dia berbangsa PUNJABI & it took me quite sometime to adjust ngan selera makan dia.

Saya dah biasa makan sambal tempoyak, sambal belacan, gulai masam & byk lagi. Mulaxx tu kami berdua  banyak makan kat kedai untuk satisfy our own tastebud.

Ada jugak makanan yang kita orang samaxx minat macam masak lemak cili paid, Tom yam, Chinese cuisine..

Saya terpaksa  belaja masak makanan kegemaran dia Dari mak mertua. Selama 2-3 tahun jugak untuk jadi MASTERCHEF Dalam masakan punjabi ni!!

Sekarang ni saya lagi terer masak Dari ipar duai saya sbb saya masak ngan penuh kasih sayang!!!

Bottom line is.. APA JUA YANG KITA NAK BUAT.. BUAT NGAN SUNGGUHXX.. In shaa Allah..

Saya nak bagi resepi salah satu Dari feveret food hubby saya. Dalam bahasa punjabi dipanggil PHAJI. Di buat Dari sayurxxan. Sedap makan ngan capati..

I use sawi & kacang buncis. Potong nipisxx.
1. Tumis bwg. Lepas tu letak cili boh.
2. Cili dah garing, letak kacang buncis.
3. Lepas 3 minit, letak sawi yang dah potong halusxx. Biar Dalam 5-8 min.
4. Letak rempah ayam Babas Dlm 3 sudu.
5. Bia Dlm 5 -8 min. Letak gula 1 sudu besar & garam secukup rasa.

Cuba la..

Salam sayang
Zalmin Zakaria

No comments:

Post a Comment