Tuesday 14 October 2014

Impian


Semua manusia yang lahir di dunia ni ada impian. Samada impian mereka kecik @ besar.

Masa kecik impian saya nak jadi Pegawai Memerintah KD Pelanduk. Masa umur saya 18tahun, saya menyertai Tentera Laut Di Raja Malaysia Sebagai kadet wanita pengambilan ke 3. Saya di
tauliahkan Sebagai Leftenan Muda TLDM pada Dec 1985. Walaupun saya tak menjadi CO KD Pelanduk tetapi impian untuk menjadi Pegawai TLDM tercapai.

Apa yang saya Cuba sampai kan ialah walau apa pun impian kita, kita bole capai Kalau kita usaha & tawakkal. Ingat tak the POWER of DOA?

Kita Kena sentiasa berdoa kepada Allah swt semoga impian kita tercapai.

Di Dalam buku LAW of UNIVERSAL ATTRACTION, ada disebut agar kita membayangkan apa yang kita nak capai.

Saya membayangkan saya Akan berjalan di karpet merah di Shaklee NC tahun depan Sebagai Master Coordinator. Nampak macam Mustahil tapi saya Percaya dengan usaha & doa saya, benda tu tak Mustahil.

Kita Kena buat vision board supaya kita bole pandang board tu setiap hari. Secara tak langsung otak separa sedar kita Akan bergerak ke Arah itu.

Kita mulakan dengan benda yang simplexx jer. Contohnya kasut.. Allah suka yang indahxx belaka jadi setiap Kali kita Balik Dari sebarang urusan, susut kasut kita cantikxx.. Buat selalu sehingga menjadi kebiasaan.. In shaa Allah, kita Akan lihat perubahan yang luar biasa pada kita..

Salam sayang
Zalmin Zakaria

No comments:

Post a Comment