Friday 26 September 2014

Keyakinan Diri





Kita Akan kehilangan @ kekurangan rasa keyakinan diri bila kita rasa yang diri kita tak bagus untuk buat apaxx @ pun untuk sesorang.

Kenapa kita perlu rasa rendah diri @ rasa kurang yakin dengan diri sendiri??

Saya sendiri pernah alaminya satu Ketika dulu. Hubby saya berbangsa punjabi & Mmg handsome. Tapi itu bukan sebab saya jatuh cinta ngan dia.

He is the one yang sedar kan saya yang saya Mmg cantik di mata dia. Saya seorang wanita hebat!!



Tapi Sebagai seorang manusia, syaitan selalu Akan goda kita dengan kataxx yang -ve. Saya terlalu meniaga penampilan diri. Saya berusahalah tak gemuk sbb Kalau gemuk Mmg tak cantik sbb saya ni jenis bantut. Saya berusaha menjaga muka saya agar tak penuh ngan jerawat yang Akan mencacatkan muka saya.

Saya habis banyak duit untuk itu semua.... Masalahnya suami saya tetap sayang kan saya walaupun badan saya gemuk.

Selepas bersalin anak ke5, saya Mmg full time breastfeed anak saya & badan saya tinggal sekeping. Happynya masa tu tapi saya terkezut bila suami kata" I don't like your figure now" " not much to hug". Saya terkedu!!

Kata hubby, " I love you just the way you are" " I don't love your body but I love your heart" awwwww...

Sejak tu saya tak Cuba untuk kurus. Saya Cuma jaga Jgn kolesterol naik @ Ada penyakitxx mcm darah tinggi, kencing manis!!!

MY POINT IS, KITA HARUS GEMBIRA JADI DIRI SENDIRI & BUKAN JADI ORANG LAIN!!!!



No comments:

Post a Comment