Saturday 14 March 2015

Rheumatoid Arthritis (RA) atau radang sendi



Doctor mengesahkan saya ada auto-immune prob pada bulan Sept 2013. Masa tu kaki & jari tangan saya membengkak tanpa sebab.
Pernah satu hari tu, kaki saya membengkak sampai saya tak bole jalan kat ofis. Saya kena call husband datang & bawak saya balik.


Tak ingat berapa kali hospital ambik darah & check tapi doctor tak tau punca penyakit tu.. Lastxx doc kata saya ada Rheumatoid Arthritis (RA) atau radang sendi.
Rheumatoid Arthritis (RA) atau radang sendi merupakan sakit atau masalah biasa di kalangan orang yang telah berumur. Dalam kes yang teruk, biasanya doktor akan memberi ubat untuk menahan sakit, walaupun kesannya hanya buat sementara waktu.
Kebanyakan ubat penahan sakit ini mengandungi steroid berlebihan yang akan memberi kesan sampingan negatif kepada pesakit.
Doctor nasihat supaya berenang @ pun buat morning walk untuk mengelakkan sendixx tu jadi stiff.
Alhamdulillah dengan memakan supplements Shaklee, kesihatan sendi saya bertambah baik.. Kadangxx jer lutut akan sakit..
Nak tau apa yang saya ambik??
Advanced Joint Health Tablet
Ostematrix
Omega Guard


No comments:

Post a Comment